Digital Audio | Najlepsze kampanie w podkastach

Najlepsze kampanie w podkastach

20 lt. Najlepsze kampanie w podkastach

Od czasu przełomu technologicznego w 2012 roku, gdy Apple wyprodukowało aplikację dedykowaną podcastom na iPhone’a, sponsorowane audycje coraz bardziej zyskiwały na popularności. Szacuje się, że wzrost wydatków na reklamę w podcastach w Stanach Zjednoczonych wzrośnie w 2020 roku z 314 do 659 milionów dolarów. To jasno dowodzi, że na zachodzie marki doceniły siłę przebicia tego medium i chętnie decydują się na współpracę. A jakie firmy przeprowadziły najciekawsze kampanie w USA?

Four Sigmatic, producent ekologicznej żywności na bazie grzybów nawiązał współpracę z miłośnikiem i propagatorem zdrowego trybu życia, podcasterem Shawnem Stevensonem, autorem podcastu The Model Health Show. Gospodarz z powodzeniem połączył temat odcinka z produktami swojej ulubionej marki. Shawn zapewnił Four Sigmatic ośmiominutową reklamę, gwarantując firmie lokowanie produktu i podniesienie świadomości wśród słuchaczy, których ma obecnie całą rzeszę.

Young House Love to podcast traktujący o tematyce DIY (Do It Yourself). Swego czasu w jednej z ich audycji pojawił się producent mebli domowych Annie Selke. 15 sekund odcinka poświęcili rozmowie o produktach marki, zaprosili słuchaczy do odwiedzenia strony internetowej, a także zachęcili do skorzystania z kodu rabatowego dającego 15 % zniżki na zakupy. Ponadto podcasterzy wspomnieli o Annie Selke na swoim fanpage’u na Facebooku jako o sponsorze odcinka.

SweeTango udowodnili, że warto czasem więcej zainwestować i zwrócić się do podcasterów mających ogromne zasięgi. Dziennikarka telewizyjna Katie Couric czy komik Paul F. Tompkins, to tylko niektóre nazwiska. Reklamy miały być emitowane w siedmiu różnych podcastach (w tym The Katie Couric Podcast; Spontaneanation czy Make me Smart)  i koncentrować się na charakterystycznym chrupnięciu i pysznym smaku. Jabłka SweeTango można śmiało zaliczyć do pierwszych marek świeżych produktów, które wykorzystały potencjał reklam w podcastach.

Kończąc, współpraca podcasterów z markami może być bardzo opłacalna. Angażuje i zaciekawia słuchacza, zwraca uwagę na dany produkt i podnosi świadomość marki. Świetnym przykładem może być producent sorbetów Talenti, który po ukazaniu się w Gastropod i Spilled Milk, odnotował w badaniu przeprowadzonym na 608 uczestnikach, że aż 71 % z nich deklaruje większe prawdopodobieństwo sięgnięcia po produkty firmy. Pozytywna odpowiedź słuchaczy na kampanię to dowód na to, że obdarzyli gospodarzy podcastu sporym zaufaniem.

Czy już wiesz, w jaki sposób wykorzystać potencjał podcastów dla swojej marki?

Więcej o kampaniach w USA na https://forwardinfluence.com/10-brands-getting-it-right-with-sponsored-podcasts/

No Comments

Post A Comment