Digital Audio | Zarabianie na podkastach

Zarabianie na podkastach

10 czerwca Zarabianie na podkastach

Podkasty stanowią darmową treść, co dla słuchacza jest bardzo atrakcyjne. Polska jest w czołówce rozwijających się rynków na świecie w tej dziedzinie. Niestety koszty, jakie ponosi twórca są ogromne. Poświęcony czas na research, nagranie, montaż (coraz częściej z video), ale również sprzęt.

Oczywiście istnieje Patronite, jednak przysłowiowe 5 zł wpłacone przez co setnego słuchacza raz na 3 miesiące nie zrekompensuje wkładu podkastera. Dlatego coraz częstszą praktyką są reklamy umieszczane w audycjach i to umieszczane tak, aby nie były zbyt agresywne jak w radio czy na YouTube.

 Warto zaznaczyć, że przychody z reklam w przypadku podcastów wzrosły o 1000% od roku 2017 w samych Stanach Zjednoczonych według badania IAB z 2020 roku . W przypadku polskich podkastów, których ilość pobrań wynosi więcej niż 1000 rośnie coraz większy rynek marek, które chciałyby reklamować się w takich audycjach.

Wśród marketerów rośnie świadomość jak ogromny potencjał niosą ze sobą podkasty. Bo czy odbiorca prędzej zdecyduje się na zakup produktu lub usługi widząc irytujące bumper ads, czy kiedy usłyszy o tym z ust ulubionego podkastera lub podkasterki?

Digital Audio powstało po to, aby ułatwić nawiązywanie współpracy zarówno twórcom podkastów, jak i reklamodawcom. Naszym celem jest przyspieszenie rozwoju tego rynku i zbudowanie sieci, która na stałe wejdzie w marketingowy ekosystem w Polsce.

No Comments

Post A Comment