11 sty Spotify wdraża Call-to-Action Cards dla reklam w podkastach
W 2021 roku Spotify wprowadził nowe narzędzia dla twórców podkastów. Q&A czy sondy pozwalają na bardziej bezpośrednią interakcję z odbiorcami. Gigant streamingowy nie przestaje się jednak rozwijać, udowadniając to wdrożeniem tzw. call-to-action (CTA) cards, czyli banerów reklamowych. Aplikacja będzie wyświetlać reklamy wizualne marek, o których twórca mówi podczas audycji.
Jest to ukłon zarówno do twórców, którzy skuteczniej sprzedadzą produkt lub usługę, jak i do słuchaczy. Znacznie ułatwi im to korzystanie z promocji lub zapoznanie się z ofertą reklamowanej marki. „Rozwiązanie CTA card będzie stale rozbudowywane. Już wkrótce pojawi się opcja „kupuję”, a także video i inne interaktywne funkcje” mówi Jay Richman, szef działu Ads Business and Platform w Spotify.
CTA card będzie pojawiało się w aplikacji w momencie, gdy o reklamie wspomni podkaster, a następnie ponownie podczas przeglądania Spotify, ułatwiając słuchaczowi zapoznanie się z marką, lub jej produktami i usługami, o których dowiedział się od swojego ulubionego twórcy.
Wraz z wdrożeniem nowego sposobu wyświetlania reklam, Spotify po raz pierwszy nadaje im interaktywny charakter. Przekształcił ten format z czegoś, co można tylko usłyszeć w coś, co można również zobaczyć, a co najważniejsze – kliknąć. Testy Spotify odnotowały niemal dwa razy więcej wizyt na stronie z CTA cards w porównaniu z reklamą jedynie w audio.
Dzięki temu, że cyfrowe audio jest tak przyjaznym i angażującym medium, słucha go więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej. Jak podaje eMarketer, w Stanach Zjednoczonych czas spędzony na urządzeniach mobilnych słuchając treści audio jest obecnie dłuższy niż ten poświęcony mediom społecznościowym, wideo i grom. CTA cards (dostępne obecnie w Stanach Zjednoczonych) to najnowszy krok w wizji Spotify dotyczącej przyszłości audio jako interaktywnego, wielokierunkowego doświadczenia.
Bartosz
Posted at 10:49h, 12 styczniaSuper, w koncu jakies CTA w podkastach