25 mar Reklamy w podkastach przyciągają większa uwagę niż w innych kanałach medialnych
Nowe badanie przeprowadzone na zlecenie dziennika The Guardian wykazało, że reklamy w podkastach zwiększają pozytywne postrzeganie marek i zachęcają słuchaczy do podejmowania działań zakupowych.
Ogólnokrajowe badanie, przeprowadzone na zlecenie Guardiana przez niezależną firmę badawczą Tapestry, dotyczyło skuteczności reklamy w podkastach i wykazało, że taka reklama przyciąga największą uwagę spośród wszystkich kanałów mediowych. 65% słuchaczy zwraca uwagę na reklamy w tym medium – to prawie dwa razy więcej niż w przypadku reklam w telewizji (39%) czy radiu (38%).
Tak wysoki poziom uwagi przekłada się na większe prawdopodobieństwo zakupu reklamowanego produktu lub usługi. Na przykład 51% słuchaczy podkastów stwierdziło, że reklamy w podkastach spowodowały, iż chcieli kupić reklamowany produkt, w porównaniu z 38% w przypadku radia.
Reklamy w podkastach same w sobie przynoszą wyraźne korzyści – potrafią przekazać konsumentom coś nowego na temat marki, podnieść jej świadomość i ostatecznie zachęcić do zakupu.
Co ciekawe, w połączeniu z innymi mediami, ogólna skuteczność kampanii reklamowej jest zmaksymalizowana poprzez dodanie do niej podkastów. Na przykład, liczba osób twierdzących, że “mówi mi to coś nowego o marce” wzrasta o 34%, gdy podkasty są dodawane do kampanii radiowej. Jeżeli zapytamy „czy ta reklama podnosi Twoją opinię o danej marce” to 47% odpowiada tak przy zastosowaniu tylko kampanii radiowej, ale już 64% gdy dodamy podkasty do marketing-mix. Podobne wzrosty odnotowujemy gdy reklamę w podkastach dodamy do kampanii display’owej w internecie. Jest to konkretnie zmiana z 45% do 63%.
Podkasty odnotowały gigantyczny wzrost jeżeli chodzi o popularność. 41% respondentów odpowiedziało iż korzysta z tego medium częściej niż 12 miesięcy temu.
Badanie jasno pokazuje, że reklamy w podkastach przyciągają uwagę, ale i zwiększają skuteczność kampanii w polaczeniu z innymi formatami. Oznacza to, że powinny być istotnym dodatkiem do każdego mediaplanu.
Źródło: https://advertising.theguardian.com/advertising/podcasts
No Comments